naBloga

Uważajcie na swoje dane osobowe

Sierpień 22, 2016

Operatorzy sieci komórkowych nie powinni pozyskiwać kopii dokumentów tożsamości w celu weryfikacji danych osobowych w procesie rejestracji kart prepaid – takie zdecydowane stanowisko wystosował Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.

Zmiany w Prawie telekomunikacyjnym, które zaczęły obowiązywać 25 lipca nałożyły na użytkowników kart prepaid obowiązek ich rejestracji. W gestii operatorów sieci komórkowych pozostawiono natomiast zorganizowanie całego procesu rejestracji tak, aby był bezpieczny i wygodny dla osób korzystających z kart przedpłaconych.

W nowych przepisach wątpliwości telekomów, prawników czy samych użytkowników wzbudzała możliwość przyjmowania skanu lub kserokopii dokumentu tożsamości w celu weryfikacji danych osobowych. Mobile Vikings od momentu wejścia w życie nowych przepsiów (25 lipca) postępowało zgodnie z literą prawa i interpretacją znakomitej większości prawników, mimo że pokusa ułatwienia użytkownikom procesu rejestracji była duża.

Nasze stanowisko potwierdza teraz oficjalny komunikat Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Czytamy w nim, że „Przedsiębiorcy telekomunikacyjni na potrzeby rejestracji kart prepaid nie powinni pozyskiwać kopii dokumentów tożsamości”, co jasno określa Art. 60b ust. 1 pkt 1 ustawy z 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne. Rejestracja elektroniczna, w której podajecie nam swoje dane i na ich potwierdzenie wysyłacie skan dowodu tożsamości nie jest zatem możliwa.

GIODO oraz UKE zdecydowały się wystosować oficjalne stanowisko w tej sprawie ze względu na docierające do nich sygnały o nieprawidłowościach w związku z nieuprawnionym pozyskiwaniem danych, które może prowadzić do nadużyć. Bądźmy zatem uważni, chrońmy swoje dane i nie udostępniajmy kopii swoich dokumentów tożsamości.

W Mobile Vikings kartę możecie zarejestrować na trzy sposoby:

  1. Osobiście w naszym wrocławskim biurze.
  2. Za pośrednictwem kuriera, którego zamawiacie tylko na naszej stronie internetowej.
  3. W salonach sieci Play – naszego partnera infrastrukturalnego.

W zamian otrzymujecie od nas bonus – 10 GB Internetu oraz nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci i na numery stacjonarne na okres 31 dni. W przypadku oferty tylko na Internet – dostajecie 14 GB sieci na okres 60 dni. I co najważniejsze, sami decydujecie, kiedy promocja startuje, a pod warunkiem przedłużenia doładowania, niewykorzystany Internet przechodzi na kolejne miesiące.

Sprawdźcie szczegóły na naszej stronie i zachowajcie czujność!

Wasze komentarze: