BLOG_koduje_bo

IT Times: Release Notes

Luty 13, 2018

„If at first you don’t succeed, call it version 1.0.”
~mądrości internetowe

Ves heill, Vikingowie!

Witajcie w wersji 1.1 (#pdk) vikingowych Release Notek! Nie tak dawno temu po raz pierwszy odkryłem przed Wami kilka kart z talii rozwoju naszego systemu, nad którym pracujemy w pocie hełmów, a już zdążył minąć kolejny wypełniony bugami i ficzerami miesiąc. Dlatego, w przerwach między kawą, kodzeniem, kawą, dropowaniem lokalnej bazy danych, (zupełnie bez powodu) przywracaniu produkcyjnej, kawą i kolejną kawą, przygotowałem dla Was drugi już odcinek naszego formatu, byście mogli być na bieżąco informowani o nowych wynalazkach działu IT. Wynalazkach, które odczuwacie już na własnej skórze korzystając z Mobile Vikings.

Tym razem wspomógł mnie w tym Łukasz, który napisał dla Was dwa słowa o zmianach w portfelu Vikinga, które są zalążkiem dużych usprawnień. Nie przestrajajcie odbiorników! 😉

Co dokładnie było grane?


Po jednej nutce,
czyli co się zmieniło w ostatnim czasie w skrócie

TL;DR

PoprawkiUsprawnieniaFiczery
  • Poprawiliśmy regułę wysyłki powiadomień o kończącej się ważności konta. Żebyś miał więcej spokoju.
  • Nikt nie pomyślał o tym, że możecie próbować wmówić nam, że Wasz kod promocyjny podawany przy składaniu zamówienia jest… pusty, ale teraz już wiemy i mamy odpowiedź.
  • Prawdziwi Vikingowie dużo podróżowali… więc pewnie musieli władać wieloma mieczami językami… ale poprawiliśmy kilka angielskich tłumaczeń, które mogliście widzieć na Koncie Vikinga.
  • Znasz ten najgorszy moment, kiedy płacisz kartą, czekasz na wynik autoryzacji i… nie przechodzi? U nas też czasem zdarzało się, że niektórych kart nie dało się dodać za pierwszym razem. Naprawione.
  • Kiedy doładowałeś sobie konto w dniu autodoładowania, wynikającego z promocji z wykorzystaniem kodu promocyjnego przy składaniu zamówienia, mogło dojść do błędu z rabatem. Chyba sam to czujesz po przeczytaniu poprzedniego zdania. Ale nie martw się, Twoje Punkty Vikinga są już bezpieczne.
  • Koło ratunkowe w postaci linka wysyłanego w wiadomości, kiedy skończy Ci się pakiet danych w roamingu UE, okazało się być bez powietrza, ale już nadmuchane!
  • Smartfony miały ułatwić życie wszystkim… oprócz frontendowców. Poprawiliśmy odrobinę design ostatniego kroku zamówienia karty na urządzeniach mobilnych.
  • Aby uchronić Vikingów, korzystających z oferty internetowej, przed niepotrzebnymi zatrzymaniami akcji serca, naprawiliśmy nieuzasadnione wyświetlanie kwot rzędu setek złotych na bilingu w miejscu wykorzystanych GB. Głuptaski z nas.
  • Masa drobnych chochlików drukarskich już z nami nie pływa.

rsz_104d35f673da492837167862bfb79e7dbbc92f91a05683ebc2a4a101c7afe93d2

(to my)

  • Usunęliśmy efekt rozmycia z części przycisków na Panelu Vikinga, żebyś mógł zrobić najważniejsze rzeczy, jeśli gdzieś zapodzieje Ci się mail do aktywacji konta.
  • Viking nie może pozostawać w tyle, dlatego uaktualniliśmy treści przy udostępnianiu naszych linków (oferty, polecenia, Twitter, itd.).
  • Dopracowaliśmy nasz landing zachęcający do pozostawienia kontaktu w razie wątpliwości ofertowych.
  • Dodaliśmy możliwość zmiany planu taryfowego i edycji daty autodoładowania bez konieczności jego wyłączania i włączania.

  • Vikingowie muszą sobie pomagać, więc wdrożyliśmy mailing przypominający Ci, że złożyłeś zamówienie, ale później wypadło Ci to z głowy.
  • Wiesz co to Uroboros? No, to wejdź na naszą stronę główną i przyjrzyj się dokładnie wszystkim kafelkom.
  • Punkty Vikinga są super — my o tym wiemy, Wy chyba jeszcze bardziej. Wprowadziliśmy niedawno opcję korzystania z nich również w przypadku autodoładowań jak i doładowań SMS.
  • Chcesz doładować w ~15s? Dodaj swoją kartę płatniczą/kredytową! Od teraz możesz zrobić to, a nawet od razu włączyć autodoładowanie już na formularzu zamówienia. Po co sobie utrudniać? Nie masz jeszcze autodoładowania? Nie śpij, bo Cie ukradną!
  • Dobrze obsłużony Viking to zadowolony Viking. Wiadomo. Dlatego specjalnie dla Was przygotowaliśmy system do telemarketingu i nie — nie myślcie, że teraz będziemy do Was wydzwaniać bez powodu. Po prostu kiedy Wy lub Wasi znajomi będziecie mieć wątpliwości związane z naszą ofertą, możecie zostawić do siebie kontakt na pojawiającym się znikąd formularzu na naszej stronie głównej, a my skontaktujemy się w mgnieniu oka. Jeśli będziecie wystarczająco przekonani, możecie nawet dokończyć zamówienie przez telefon. Chyba fajnie?

 

MVP, czyli występ gwiazdy w finale miesiąca

Ulepszamy Portfel Vikinga

Pamiętasz jak zadzwoniłeś kiedyś na #najlepszyHelpDesk? Wtedy, wtedy, kiedy znowu miałeś problem ze zdrapką kupioną w spożywczaku za winklem. Usłyszałeś pewnie, co było nie tak. Być może Agent HD spytał Cie, czy słyszałeś  o autodoładowaniu. Zdziwiłeś się. Byłeś pełen obaw. Dłonie miałeś wilgotne. Wtem, padły określenia: subskrypcja, Adyen, Spotify, Netflix, bonus, gigabajty… Świat stał się kolorowy.

Nieco ponad rok temu na nasz pokład dołączyło autodoładowanie, które automatycznie doładowuje konto wybraną wcześniej ofertą co 31 dni. Działa, a w trakcie roku udało nam się przekonać do niego już niemal połowę Vikingów, którzy nie muszą już pamiętać o terminie kolejnego doładowania – brawo!

Jak teraz działa Portfel Vikinga

Autodoładowanie był to początek prac nad naszym portfelem, na który składa się karta płatnicza oraz Punkty Vikinga dające zniżkę na doładowania (lub sprawiając, że są całkowicie darmowe). Kolejnym krokiem poczynionym w styczniu było to, by płatność za doładowanie i korzystanie z Punktów Vikinga było maksymalnie proste i niewymagające zbytniej uwagi. Stąd dwa małe usprawnienia:

  1. Już na etapie stawania się Vikingiem można zapamiętać kartę płatniczą i aktywować autodoładowanie.
  2. Można doładować konto korzystając z zapamiętanej karty oraz Punktów Vikinga. W tym scenariuszu Punkty Vikinga wykorzystane będą w pierwszej kolejności (chyba, że zadecydujesz inaczej).

Korzystajcie 🙂

PS. Przepraszamy za drobne niedogodności, które powstały podczas wdrożenia i które sukcesywnie były poprawiane tak, by każdy Viking mógł cieszyć się z uproszczeń pełnym hełmem!

 

Wybór Vikingów

Wiecie jak to jest? Tadeusz Boy-Żeleński w „Słówkach” powiedział kiedyś: „Z tym największy jest ambaras, żeby dwoje chciało naraz„. Piękne, ponadczasowe, ale totalnie nievikingowe.

Niestety, moi drodzy, otrzymaliśmy od Was tylko jedną propozycję — o tu. Nie pozostaje nam nic innego, jak rozpocząć pracę nad jej wdrożeniem. Postaramy się, aby usługi takie jak uruchomienie/wyłączenie poczty głosowej, blokada SMS premium, czy blokada przychodzących połączeń zastrzeżonych była możliwie łatwa bez większego trzęsienia ziemi (które nadchodzi? 😉 ).

Pamiętajcie jednak, jeżeli chcecie poczuć się pełnoprawnymi członkami naszej vikingowej społeczności, pomóżcie nam sprawić, by żyło się Wam jak najlepiej. Czekamy na kolejne zgłoszenia w formie komentarzy, maili lub wiadomości na Social Media i liczymy, że przy okazji przyszłej edycji Release Notek, będziemy mogli wybierać ze znacznie większego zbioru pomysłów!


 

Na zawsze Wasz,
M

 

Wasze komentarze:

Sprawdź oferty