Blog Mobile Vikings

Jaki smartfon dla seniora?

Telefony komórkowe stały się nieodłącznym elementem naszego życia. Również nasze babcie i dziadkowie odczuwają potrzebę posiadania smartfona w celu kontaktowania się z rodziną, ale – być może wbrew pozorom – również do korzystania z internetu i wszystkich ułatwiających życie apek. Za nami kolejne szkolenie dla seniorów związane z akcją “Podłącz się!”, gdzie okazało się, że wybór odpowiedniego telefonu to kwestia kluczowa, dlatego poniżej prezentujemy kilka naszych wskazówek!

Szeroki wybór

Chyba każdy Viking wie, że wybór odpowiedniego smartfona to nie lada wyzwanie. Modeli dostępnych na rynku jest na tyle dużo, że ciężko nie zgubić się w gąszczu specyfikacji. Tym bardziej jest to trudne dla osób starszych, które często zaczynając swoją przygodę ze smartfonem nie wiedzą, na co zwracać uwagę i czym się kierować. Na tym początkowym etapie należy przede wszystkim określić konkretne potrzeby i oczekiwania względem urządzenia. Są seniorzy, którzy lubią być na bieżąco z nowinkami technicznymi i od telefonu będą oczekiwali wszystkich najnowszych udogodnień. Jest także grupa, która doceni pewne uproszczenia proponowane przez niektórych producentów.

Jaki smartfon dla seniora?

Istnieje wiele obaw związanych z używaniem smartfona przez starsze osoby. Czy będą w stanie swobodnie odczytywać komunikaty na ekranie? Czy poradzą sobie z obsługą urządzenia? Czy nie będzie to zbyt skomplikowane? Generalnie, pamiętajmy, że producenci robią wszystko co w ich mocy, by tworzyć sprzęty intuicyjne, które nie wymagają przeszkolenia przed ich użyciem. Gdy już uda nam się przekonać naszych dziadków do dotykowego ekranu, z pewnością sami przyznają nam, że taki telefon jest znacznie wygodniejszy. Przede wszystkim oferuje lepszą jakość rozmów, wyraźniejszy ekran, dźwięk oraz aparat fotograficzny. To, na co warto zwrócić uwagę, to swobodna możliwość zmiany wielkości czcionki, którą oferuje większość modeli i duży ekran, by senior nie męczył swojego wzroku.

Są już na rynku firmy, które wyspecjalizowały się w projektowaniu interfejsów przyjaznych starszym osobom. Przykładem jest myPhone, który na główny widok w modelu Halo X wysuwa duże kafelki. Dzięki nim łatwo przejdziemy do funkcjonalności oferowanych przez smartfona. W odróżnieniu od prostych telefonów dedykowanych seniorom, Halo X ma wmontowany aparat, funkcje latarki oraz Bluetooth potrzebny przy używaniu zestawu głośnomówiącego. Oprócz standardowej ładowarki z microUSB, producent oferuje także specjalną stację do ładowania, na którą każdy senior będzie mógł odłożyć swój telefon, bez obaw o rozładowanie.

Z kolei Acer Liquid Z4 oferuje swoim klientom cztery zróżnicowane tryby przeglądania menu, wśród których znajduje się także Senior Mode. Pozwala on w prosty sposób wysyłać wiadomości, sprawdzić listę kontaktów czy słuchać radia.

Niezależnie od tego, jaką markę wybierzemy, przede wszystkim należy pamiętać o tym, by urządzenie miało długi czas działania, odporną i wygodną w trzymaniu obudowę oraz dobrej jakości ekran (np. Amoled czy Retina oferujące dobry kontrast kolorystyczny, co będzie istotne przy korzystaniu przez osobę ze słabszym wzrokiem). Jeśli chodzi o system operacyjny, każdy z nich ma swoich zwolenników i przeciwników, dlatego dobrym rozwiązaniem tej kwestii może być polecenie seniorowi tego samego systemu, którego używamy my, tak by zawsze służyć pomocą w kwestiach technicznych.

Podsumowanie

Pomocą służymy także my, Vikingowie. W ramach akcji #Podłączsię pomagamy seniorom w obsłudze ich urządzeń. Smartfon, jak sama nazwa wskazuje, jest urządzeniem sprytniejszym niż myślisz i każdy jest w stanie nauczyć się jego obsługi. Warto o tym pamiętać, pomagając babci lub dziadkowi w wyborze telefonu. Z niewielką pomocą najbliższych będą oni w stanie samodzielnie korzystać ze smartfona, wystarczy tylko dobrać odpowiedni model pod kątem preferencji i predyspozycji danej osoby.

Najnowsze artykuły

Poznaj nas bliżej!

Jesteśmy Mobile Vikings - wirtualny operator komórkowy.

Razem z naszą społecznością chcemy tworzyć uczciwe oraz innowacyjne rozwiązania ku radości, zadowoleniu i chwale każdego, kto pojawi się na naszym pokładzie. Dla swoich wszystko! Wskakuj!

DOŁĄCZ DO ZAŁOGI!

Tam, gdzie inni operatorzy kończą, my zaczynamy. W końcu tak to właśnie działa, kiedy ktoś daje Ci swój numer!


KUMULUJ GIGABAJTY

Miesięczna pula GB to tylko początek! Dzięki kumulacji niewykorzystane GB przenoszą się na kolejny miesiąc, a Ty widzisz, jak stos Internetu rośnie. Niezależnie od ilości skumulowanych GB jest to całkowicie darmowe!

PŁYŃ #ZADARMO

Standardowa kwota doładowania to tylko początek. Polecaj nas znajomym - każdy zaproszony Viking sprawia, że Twój rachunek maleje o 10% (tak długo, jak zaproszony doładowuje konto za min. 25 zł). Od pięciu załogantów płyniesz totalnie #zadarmo! By korzystać z tej opcji, włącz Autodoładowanie.

BĄDŹ CZĘŚCIĄ ZAŁOGI

Oddanie numeru pod banderę Mobile Vikings to tylko początek. Zakładając hełm, stajesz się częścią sieci, która nie składa się z numerów, a z ludzi. Co to znaczy? Że zamiast armii botów do pomocy masz najlepszy Help Desk świata. A zamiast wydawać pieniądze na reklamy z celebrytami robimy #DlaSwoichWszystko!

Może Cię zainteresować