Blog Mobile Vikings
Viking Support

Viking Support, czyli Vikingowie pomagają… pomagać!

Długie godziny trwały na naszym pokładzie dyskusje na temat tego, jak nasza załoga może pomóc w walce z epidemią. W końcu doszliśmy do wniosku, że powinniśmy robić to, w czym jesteśmy najlepsi. A co społecznościowy operator komórkowy potrafi najlepiej? Łączyć ze sobą ludzi! Wypływamy więc dziś w świat z akcją Viking Support, której celem jest pomaganie w… pomaganiu.

Ostatni czas zaowocował nie tylko falą niepokoju i pustką tam, gdzie niegdyś w sklepach wznosiły się wieże papieru toaletowego. W wielu z nas obudził także to, co najlepsze. Wszędzie dookoła ludzie chcą pomagać sobie nawzajem – i jest to piękne! Wolontariusze ogłaszają się w mediach społecznościowych całymi zastępami. Problem w tym, że często te legiony bohaterów pozostają niewidoczne. Ich apele szybko znikają w zalewie informacji lub w ogóle nie docierają do tych, którym potrzebna jest pomocna dłoń – na przykład seniorów, którzy często nie poruszają się po wodach internetu z taką sprawnością, jak robią to Vikingowie.

KAŻDEMU POTRZEBUJĄCEMU – WOLONTARIUSZ

Jak działa Viking Support? Od dziś najlepszy Help Desk świata nie tylko rozwiązuje problemy związane z naszą siecią. Robi też wszystko, co w jego mocy, by połączyć osoby potrzebujące pomocy z tymi, które mogą im takiego wsparcia udzielić. Na dobry początek skupiamy się na działaniu lokalnie, we Wrocławiu.

Co się wydarzy po telefonie? Zaczynamy działać!

Wystarczy zadzwonić do nas na numer: +48 732 007 007 (czekamy od poniedziałku do piątku między 8:30 a 20:30) i dać znać o swoich potrzebach:

Trzeba zrobić zakupy? Nie ma sprawy! 

Pójść do apteki? Pewnie. 

Wyprowadzić psiaka (lub kociaka, one też spacerują)? Chętnie. 

A może po prostu porozmawiać? W tym jesteśmy bezkonkurencyjni. 

Porozmawiać, ale nie tak po prostu? Zorganizujemy profesjonalne wsparcie psychologiczne.

Co wydarzy się po telefonie? Zaczynamy działać:

  1. Kontaktujemy się z najbliższym potrzebującemu dostępnym wolontariuszem fantastycznej akcji ihelpyou lub inną organizacją, z którą współpracujemy.
  2. Ogłaszamy zapotrzebowanie na lokalnej grupie pomocowej, np. Widzialna Ręka.

Cała organizacja pomocy zostaje po naszej stronie. Kiedy znajdziemy wolontariusza i upewnimy się, że wsparcie może zostać udzielone jak należy – łączymy! Potrzebujący otrzymuje numer do osoby, która zna już sprawę i jest gotowa do działania. Tylko tyle, aż tyle? Wierzymy, że działając w taki sposób naprawdę możemy ułatwić komuś życie w czasach zarazy. Zwłaszcza tym, którzy żyją offline!

Wolontariusze ogłaszają się w mediach społecznościowych całymi zastępami.

A CO TY MOŻESZ ZROBIĆ?

POTRZEBUJESZ POMOCY? Zadzwoń. Z małą sprawą, z dużą. Czekamy.

ZNASZ KOGOŚ W POTRZEBIE? Przekaż tej osobie nasz numer. 

CHCESZ ZROBIĆ COŚ DOBREGO ONLINE? Udostępnij informację o Viking Support na swoim profilu i pomóż nam docierać dalej w sieci.

CHCESZ ZROBIĆ COŚ DOBREGO OFFLINE? Wydrukuj naszą ulotkę i powieś ją np. na klatce schodowej w swoim bloku.

CHCESZ ZOSTAĆ BOHATEREM? Zarejestruj się jako lokalny wolontariusz w aplikacji ihelpyou. Nie każdy heros nosi pelerynę – ale każdy może nosić zakupy z pobliskiego sklepiku!

VIKINGOWI SENIORZY MAJĄ SIĘ DOBRZE

Pomaganie zaczęliśmy już wcześniej – od swoich! Okazało się, że Srebrnych Vikingów, czyli członków naszej załogi w wieku 60+, jest we Wrocławiu ponad 200. Złapaliśmy więc za telefony i czym prędzej zapytaliśmy, co u naszych vikingowych seniorów słychać, jak się czują oraz czy nie jest im potrzebna jakaś pomoc. Co się okazało?

Większość naszych seniorów ma się świetnie, wsparcia potrzebuje zaledwie garstka – i dla tych osób już aktywnie działamy. Spora część radzi sobie sama, namawialiśmy ich jednak, by zostali w domach i skorzystali z naszej pomocy. Obiecali dzwonić w razie potrzeby, bo wiedzą, że mogą na nas polegać! Wieloma starszymi osobami opiekuje się rodzina. Tu czapki z głów dla Was, Vikingowie. Dbacie o dziadków i rodziców wzorowo!

Wszędzie dookoła ludzie chcą pomagać sobie nawzajem – i jest to piękne!

Ale najważniejszym wnioskiem, jaki wyciągnęliśmy, jest wartość zwykłej rozmowy. Ilość ciepłych słów, jakie usłyszeliśmy w odpowiedzi na naszą inicjatywę, będzie grzać nasze vikingowe serca jeszcze bardzo długo. No to co, Vikingowie? Czasem wystarczy po prostu zapytać, co słychać. Ruszajmy pomagać!

Regulamin akcji? Prosimy tutaj.

Wszystkie akcje, które zostały przeprowadzone w ramach Viking Support możecie znaleźć -> tutaj.

3 komentarze