Blog Mobile Vikings
Jak u Viking贸w z czytaniem?

Rada Viking贸w #1 – Co czytaj膮 Vikingowie? 馃憮

Wraz z rozwojem naszego drakkara, chcemy aby na pok艂adzie zawita艂y nowe funkcjonalno艣ci, kt贸re sprawi膮, 偶e 偶egluga Viking贸w stanie si臋 jeszcze przyjemniejsza. Nie bawimy si臋 jednak w zgadywanie, ani nie udajemy 偶e wiemy o potrzebach naszej spo艂eczno艣ci lepiej, ni偶 ona sama. 馃敟 Dlatego nasze propozycje przedstawiamy Radzie Viking贸w, w kt贸rej mo偶e zasi膮艣膰 ka偶dy kto posiada numer w Mobile Vikings. Nasze pierwsze zebranie dotyczy艂o platformy z dost臋pem do tre艣ci wiadomo艣ci i magazyn贸w, a oto jego wyniki!

W pierwszym g艂osowaniu Rady Viking贸w wzi臋艂o udzia艂 1091 respondent贸w. Pytania zawarte w ankiecie obraca艂y si臋 wok贸艂 czytelnictwa, preferencji prasowych naszej spo艂eczno艣ci oraz ch臋ci zobaczenia w艣r贸d naszych us艂ug dost臋pu do szerokiej gamy gazet i czasopism.

internet mobilny 250 Baner Trial

Jak Vikingowie czytuj膮 pras臋? 馃摉

Prasa to specyficzny dzisiaj termin – skojarzenie z papierow膮 gazet膮 powoli odchodzi do lamusa, bowiem coraz cz臋艣ciej do tre艣ci gazet i czasopism docieramy przez internet. Spo艣r贸d Viking贸w a偶 86% deklaruje, 偶e czytuje pras臋 ka偶dego dnia, z czego 64% wskazuje, 偶e robi to kilka razy w ci膮gu dnia. 馃搮 Szanujemy!

Przy tak cz臋stej praktyce, naszej za艂odze nie grozi wt贸rny analfabetyzm.

G艂贸wne medium cyfrowego czytelnictwa stanowi膮 telefony (73%) i domowy pecet (48%). Jeden na czterech cz艂onk贸w za艂ogi Mobile Vikings czytuje pras臋 w pracy (27%).

27% czyta pras臋 w pracy. Nie powiemy o tym Waszym prze艂o偶onym.

Jakie tytu艂y Was interesuj膮? 鉁

Przegl膮d tytu艂贸w prasowych opiewa na dziesi膮tki tytu艂贸w i nie spos贸b wymieni膰 tu wszystkich. Na potrzeby podsumowania prezentujemy 19 najpopularniejszych gazet i czasopism wskazanych przez Viking贸w. 馃摪 W zainteresowaniach Viking贸w dominuje publicystyka i wydawnictwa specjalistyczne (komputerowe, sportowe, prawne, polityczne i motoryzacyjne). Opr贸cz nich, na wykresie znalaz艂a si臋 pozycja “Inne”, kt贸ra zdoby艂a a偶 16% g艂os贸w.

20 najpopularniejszych w艣r贸d Viking贸w tytu艂贸w w towarzystwie fiku艣nych emoji.

Nasza propozycja – Wasze g艂osy 馃棾锔

W g艂owach naszego zespo艂u zrodzi艂a si臋 idea udost臋pnienia w Viking App platformy umo偶liwiaj膮cej dost臋p do tre艣ci magazyn贸w i gazet. Na podstawie wskazanych przez Viking贸w preferencji, nawi膮zaliby艣my wsp贸艂prac臋 z wydawcami, kt贸rzy na preferencyjnych warunkach udost臋pniliby nam swoje dodatkowo p艂atne tytu艂y. Taki pomys艂 spodoba艂 si臋 ponad po艂owie Viking贸w zasiadaj膮cych w radzie (52%). Czy to du偶o? 馃 Je偶eli Rada stanowi reprezentatywn膮 pod k膮tem korzystania z us艂ugi grup臋, taki wynik wydaje si臋 obiecuj膮cy.

Vikingowie ch臋tnie skorzystaj膮 z proponowanej platformy…

Przekr贸j tytu艂贸w, kt贸re mogliby艣my udost臋pni膰 na platformie, jest jednak uzale偶niony od nak艂ad贸w finansowych, kt贸re b臋dziemy w stanie na tak膮 wsp贸艂prac臋 przeznaczy膰. Mo偶e to oznacza膰 dodatkow膮 op艂at臋 za dost臋p do serwisu w ramach konta Vikinga. Na t臋 w艂a艣nie op艂at臋 nie zgadza si臋 48% z ankietowanych. Jedynie 18% wyra偶a ch臋膰, by us艂uga by艂a dost臋pna za pieni膮dze, z czego 12% deklaruje, 偶e s膮 gotowi zap艂aci膰, ale mniej ni偶 15 z艂 miesi臋cznie. 馃捀

…ale najlepiej za darmo.

Decyzja: Nie 鉂

Na obecn膮 chwil臋 grupa Viking贸w, kt贸ra by艂aby sk艂onna zap艂aci膰 za korzystanie z takiego rozwi膮zania jest zbyt ma艂a. Nale偶y pami臋ta膰, 偶e udost臋pnienie powy偶szych tre艣ci za darmo, cho膰 jest mo偶liwe, skutkowa艂oby pogorszeniem jako艣ci (tylko wybrane tytu艂y by艂yby dost臋pne), a tak偶e zwi膮zaniem pok艂adowego bud偶etu z tym konkretnym pomys艂em, a zatem zamkni臋cie drogi na inne, by膰 mo偶e bardziej interesuj膮ce Was, partnerstwa. Wysoki poziom czytelnictwa w艣r贸d Viking贸w wygl膮da jednak zach臋caj膮co, dlatego, cho膰 odk艂adamy t臋 us艂ug臋 na p贸艂k臋, to k艂adziemy j膮 w dziale “z potencja艂em”, by by膰 mo偶e powr贸ci膰 do niej w przysz艂o艣ci. Tymczasem przygotujemy kolejne propozycje, kt贸re poddamy pod g艂osowanie naszej spo艂eczno艣ci, bo koniec ko艅c贸w – robimy to wszystko dla Was! 馃挭