Kto i co będzie rządzić w 2019?

Kto i co będzie rządzić w 2019?

Styczeń 6, 2019

Rok 2018 za nami, czas więc przenieść uwagę na to co błyszczy się i mieni na horyzoncie najbliższej przyszłości! Mając na uwadze także to, co wydarzyło na naszym pokładzie w przeciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Gotowi na małą sentymentalną podróż i obiecującą wizję 2019? No to słuchajcie!

Miniony rok to był dla nas rok pełen wrażeń i szaloną jazdą – dzięki, że byliście w tym wszystkim razem z nami! Poniżej znajdziecie szybką analizę i kilka słów o tym, na czym zamierzamy skupić się w nadchodzących miesiącach. Nie martwcie się jednak na zapas – na Was będziemy się skupiać nie mniej niż zwykle!

Trend numer 1 – społeczność

A nie mówiliśmy!? Jesteście na pierwszym miejscu! Jedną z najsilniejszych obecnie tendencji szeroko pojętego handlu jest właśnie potrzeba poczucia przynależności do społeczności. Z badań wynika, że zdecydowana większość z nas jest członkami różnej maści programów lojalnościowych. Oznacza to, że na znaczeniu stale zyskuje społeczność marki i wartości dodane do produktu, a nie produkt sam w sobie. Tu trzeba od razu zaznaczyć, że ograniczenie się wyłącznie do kilku szablonowych bonusów nie da użytkownikowi wystarczającej personalizacji, poczucia przynależności i nie zbuduje dostatecznego zaangażowania. Drogi do zbudowania silnej społeczności poprzez programy lojalnościowe muszą być oparte na innowacyjnych rozwiązaniach. Wniosek jest bardzo prosty – dla nas jesteście wyjątkowi i musicie się tak czuć! Każdy odbiorca chce (i powinien!) otrzymywać produkt, który jest dla niego uszyty na miarę, a marka, której jest lojalny oferuje mu więcej, niż inni. Żyjemy w czasach, w których prawdziwą walutą staje się uwaga – i my tę uwagę zamierzamy Wam dawać (niezmiennie, a może jeszcze bardziej niż dotychczas). Dlatego wprowadziliśmy model model V2V, którego najważniejszym elementem jest pełne zaufanie do użytkownika.

Trend numer 2 – minimalizm w ofercie

Kolejny trend na nowy rok, który naszym zdaniem będzie jednym z najważniejszych w nadchodzącym czasie, to minimalistyczna i przejrzysta oferta. Różnicę w liczbie oferowanych produktów najlepiej widać w zestawieniu ofert MVNO i tradycyjnych, dużych operatorów. Przejście przez wszystkie dostępne oferty i wybranie tej najkorzystniejszej, wymodelowanej pod nasze potrzeby, przez mnogość opcji, wydaje się nie lada wyzwaniem. Z naszych obserwacji wynika, że to właśnie nacisk na optymalizację oferowanych produktów ma być widoczny w 2019 roku.

W tym roku w dużej mierze skupiliśmy się na analizie Waszych preferencji – poświęciliśmy kilka miesięcy na to, żeby opracować nowy program lojalnościowy, wiele testów i konsultacji pozwoliło nam opracować nową wersję VikingApp, wyszlifować nasz program lojalnościowy, żeby ostatecznie przyjść do Was z rewolucyjną usługą, jaką jest V2V. To jednak wciąż było dla nas za mało i czuliśmy, że możemy pójść o krok dalej. W grudniu dokonaliśmy więc jeszcze jednej dużej zmiany – zrezygnowaliśmy z tych ofert, które nie cieszyły się dużym zainteresowaniem i postawiliśmy na nasz bestseller, czyli No Limit 25. W naszym odczuciu jest to po prostu ułatwienie życia użytkownikom. A przynajmniej mamy taką nadzieję. Dajcie znać czy Wam się to podoba!

Trend numer 3 – akcje społeczne

Realizacja Podłącz się! to była zdecydowanie jedna z najprzyjemniejszych inicjatyw, jakie mieliśmy szansę zrealizować w tym roku. Cieszymy się, że udało nam się zaangażować tylu seniorów i tylu Vikingów, a nasza załoga zaangażowała się nie dlatego, że wymaga tego polityka firmy, a dlatego, że czujemy taką potrzebę. Podłącz się! realizowane jest nie dla nagrody za świetną strategię CSR firmy, a po to, by naprawdę rozpocząć ten międzypokoleniowy dialog i włączyć seniorów do świata online. W gronie Vikingów chcieliśmy rozpocząć dialog skrajnych pokoleń i zachęcić seniorów do tworzenia własnego, unikatowego w sieci contentu. Uznaliśmy, że w tym celu musimy pokazać im narzędzia, dzięki którym mogliby zacząć efektywnie korzystać z internetu, a przy okazji – dobrze się bawić. W ciągu ostatniego roku zorganizowaliśmy dla wrocławskich seniorów kilka spotkań warsztatowych, międzypokoleniowe gotowanie, cyfrowy speed dating czy prelekcje seniorów-influencerów. A wszystkie te aktywności powstały na bazie sondy przeprowadzonej przez nas na ulicach Wrocławia, w której zbadaliśmy preferencje seniorów. Akcja Podłącz się! ma na celu udowodnienie, że wbrew powszechnej opinii, poruszanie się w świecie wirtualnym nie jest za trudne dla osób starszych. I to jest bezsprzecznie jedno z tych działań, na które duży nacisk położymy w 2019!

PS A Wy podłączacie swoich bliskich do sieci?!

Trend numer 4 – lokalność

Wrocław! Jesteście tu?! 🙂 Po raz kolejny: społeczność. Mówi się, że coraz chętniej sięgamy po lokalne produkty i usługi. Jako świadomi konsumenci, coraz częściej zwracamy uwagę na to, skąd pochodzi firma, po której ofertę chcemy sięgnąć – niezależnie od tego, czy jest to palarnia kawy czy… operator. Lubimy wiedzieć, że produkty i usługi, z których korzystamy są spójne z naszymi ideałami, chcemy wiedzieć skąd pochodzą i kto za nimi stoi. Aż 40% badanych osób twierdzi, że jeśli produkt jest lokalny, to jest po prostu lepszej jakości. Co możemy rozumieć przez tę jakość w przypadku usługi telekomunikacyjnej? To proste – Mobile Vikings społecznością stoi, a gros tej społeczności jest we Wrocławiu. Dlatego właśnie w planach mamy szereg inicjatyw z lokalnymi firmami, wspólnie tworząc specjalne oferty, promocje i konkursy, na których skorzystać możecie właśnie Wy! Miejsce, w którym funkcjonujemy jest dla nas niezwykle ważne i dlatego na nowy rok postanawiamy sobie – być z Wami jeszcze bardziej!

Co sądzicie o tych planach Vikingowie? Wpisują się w Wasze postanowienia? Pomyślnych wiatrów Vikingowie!

Wasze komentarze: