Blog Mobile Vikings
Telefon nie chce się włączyć i jest czarny ekran - wpis na blogu Mobile Vikings

Telefon nie chce się włączyć – co można zrobić

Masz sporą paczkę internetu mobilnego do wykorzystania i jedyne czego potrzebujesz do szczęścia, to sprawne urządzenie, dzięki któremu mógłbyś korzystać z sieci. Niestety, telefon nie chce się włączyć. Co zrobić w tej sytuacji?

internet mobilny 100gb Baner Trial

Telefon nie chce się włączyć i co teraz?

To jeszcze nie jest moment, żeby zacząć rzucać mięsem, kląć jak szewc czy wypisywać na murach runiczne wulgaryzmy. Wiadomo, telefon, który odmawia współpracy, to sytuacja niekomfortowa, ale poszukajmy sposobów, by rozwiązać ten problem drogą pokojową.

Powodów takiego stanu rzeczy może być co najmniej kilka. Wszystkie można w miarę łatwo zdiagnozować i znaleźć rozwiązanie. Owszem, w niektórych przypadkach może być ono dość kosztowne. Czasami może się okazać, że niezbędna jest wymiana urządzenia. Ale spokojnie! Zacznijmy tę analizę rzeczowo i po kolei.

1. Uszkodzenie mechaniczne

Powodem tego, że telefon sam się wyłączył i nie chce się włączyć, może być choćby uszkodzenie mechaniczne. Twój smartfon mógł upaść. Ekran nie został uszkodzony, na pierwszy rzut oka nie ma więc żadnych oznak kłopotów, ale do uszkodzeń mogło dojść wewnątrz urządzenia.

2. Zanieczyszczenia i zalania

Powodem problemów z włączeniem smartfona może być również zanieczyszczenie sprzętu, np. ziarenkami piasku, okruszkami, resztkami jedzenia. Zalanie urządzenia czy stłuczenie wyświetlacza to kolejne – dość oczywiste – powody, przez które smartfon może odmówić współpracy. Na takie niespodzianki warto przygotować się wcześniej.

Niestety, w każdym z tych przypadków niezbędne może być skorzystanie z usług profesjonalistów, którzy smartfon naprawią. A ta usługa będzie dość kosztowna. Dlatego warto po prostu ubezpieczyć telefon. Wówczas łatwiej poradzisz sobie z wysokimi kosztami ewentualnej naprawy.

3. Przegrzanie baterii

Masz nowy smartfon i cieszysz się jak dziecko z możliwości, jakie właśnie stanęły przed Tobą otworem. Pakujesz więc do urządzenia wszystkie aplikacje polecane przez znajomych, gry, w których na pewno jesteś mistrzem, i wiele innych „niezbędnych” programów. Efekt? Doprowadzasz do przegrzania baterii. Smartfon może wówczas samoistnie się wyłączać, gdyż został zaprogramowany w taki sposób, by chronić się przed wzrostem temperatury.

Restart urządzenia może pomóc w odciążeniu podzespołów, ale będziesz musiał poważnie przemyśleć, które aplikacje czy gry usunąć z niego na zawsze. Dla dobra własnego i swojego telefonu. Nie oznacza to jednak, że powinieneś usuwać zdjęcia i filmy, z którymi wiąże się pełno wspomnień. Wystarczy przerzucić je na dysk zewnętrzny, kartę SD lub przechować je w chmurze.

2023 03 24 mv match blog 1280x358 Baner Trial

4. Aktualizacja urządzenia… a właściwie jej niewykonanie

Twój telefon ładuje się, ale nie włącza? Jeśli zignorowałeś kolejne aktualizacje oprogramowania, to również może być powodem. Ten problem możesz naprawić szybko i samodzielnie, aktualizując urządzenie.

Pamiętaj również, by korzystać z aplikacji i programów pochodzących ze sprawdzonych źródeł, czyli App Store lub sklepu Play. Te, które ściągnąłeś z podejrzanych miejsc w sieci, mogą doprowadzić do wadliwego działania systemu lub wręcz zainfekować Twój smartfon. Z kolei aplikacje, które nie przeszły weryfikacji w wymienionych wyżej sklepach, mogą nadmiernie wykorzystywać pamięć podręczną telefonu i doprowadzić do jego wyłączania.

5. Uszkodzenie karty SIM

I na koniec jeszcze jeden powód. Jeśli Twój telefon się nie włącza i zatrzymuje na logo, może oznaczać to uszkodzenie karty SIM, która przez to nie współpracuje właściwie z gniazdem. Podobny problem może dotyczyć styków ładowania – przez ich uszkodzenie telefon nie będzie ładował się poprawnie, ale dokonywał samoistnych resetów. W razie uszkodzenia karty SIM zalecamy skontaktować się z naszym Help Deskiem: +48 71 799 99 40 lub +48 732 007 007. Możesz też napisać do nas na czacie.

Co zrobić, gdy telefon nie chce się włączyć?

Bez paniki, jeszcze nic groźnego się nie stało, dlatego przejdźmy do planu B. Po pierwsze – restart. Tak, łatwo powiedzieć, ale jeśli ekran jest czarny jak smoła, to jak to zrobić? Wystarczy odpowiednia kombinacja przycisków. W iPhone’ach zadziała, kiedy jednocześnie wciśniesz przycisk zasilania i głośności. Za moment powinno pojawić się nadgryzione jabłuszko i dalej pójdzie jak z płatka. W telefonach z Androidem należy nacisnąć jednocześnie przycisk odpowiadający za uruchomienie urządzenia i ten od ściszania dźwięku.

To był tak zwany miękki reset, ale to rozwiązanie w niektórych przypadkach może okazać się niewystarczające. Wówczas trzeba sięgnąć po radykalne środki, czyli reset twardy. Spowoduje on przywrócenie ustawień fabrycznych telefonu, a jednocześnie usunięcie jego zawartości w postaci zainstalowanych aplikacji oraz plików, takich jak zdjęcia czy filmy. Mała rada na przyszłość – co pewien czas warto zrobić kopię zapasową i zapisać te pliki, na których Ci zależy, na dysku zewnętrznym lub laptopie.

By móc precyzyjnie określić, dlaczego Twój telefon nie chce się włączyć, może być potrzebna wizyta u specjalisty. Jeśli ten oceni, że prowodyrem całego tego zamieszania są starte styki ładowania, to będziesz musiał jak najszybciej wymienić ładowarkę. Inaczej możesz doprowadzić do uszkodzenia gniazda ładowania w telefonie, a wówczas problem będzie dużo bardziej kosztowny.

internet mobilny 250 Baner Trial

Powodem wadliwego działania urządzenia mogą okazać się problemy z oprogramowaniem lub wyświetlaczem. Wtedy również oddaj swój smartfon w ręce fachowców. I tu przyda się protip z początku tekstu, czyli ubezpieczenie/ochrona smartfona. Wtedy część kosztów spadnie Ci z głowy.

Nie musisz obchodzić się z telefonem jak z jajkiem, ale pamiętaj, że to delikatne urządzenie. Na plaży, w rękach bąbelka, w wannie oraz innych równie ciekawych miejscach może dojść do nieprzewidzianych sytuacji i uszkodzenia sprzętu. Warto wcześniej je przewidzieć i odpowiednio się przygotować…

załoga Mobile Vikings

To eksperci przez duże “V”. W Mobile Vikings pracują od ponad 10 lat. Świat telkom jest dla nich mały jak karta SIM. Na blogu dzielą się swoją fascynacją i zamiłowaniem do nowych technologii i cyfrowej transformacji. Czy słyszeli o…? Słyszeli. A czy wiedzą o…? No jasne, że wiedzą. I chętnie Ci o tym opowiedzą, zgodnie z zasadą #DlaSwoichWszystko.