Myślisz, że przeniesienie numeru do innego operatora w trakcie trwania umowy nie jest możliwe? A może ktoś ci powiedział, że przenoszenie numeru na kartę będzie skomplikowane? Z Mobile Vikings nie ma rzeczy niemożliwych.
MIT 1: Przeniesienie numeru do innej sieci to długi i skomplikowany proces
Jeśli myślisz, że przeniesienie numeru na kartę do innej sieci to droga przez mękę, przeczytaj ten tekst. Udowodnimy, że dołączyć do nas możesz szybko, bezpiecznie i wygodnie – właściwie bez wychodzenia z domu. Potrzebujesz tylko łącza internetowego i kilku wolnych chwil.
Wokół przenoszenia numeru do innej sieci narosło wiele mitów. Z pomocą helpdesku przygotowaliśmy sześć najczęściej powtarzanych z nich, które prawdopodobnie powstrzymują cię przed wskoczeniem na nasz pokład. Po przeczytaniu poradnika będziesz wiedział, jak i gdzie przenieść numer telefonu.
Wiele osób rezygnuje z przeniesienia numeru do innej sieci, bo obawia się wyczerpującej biurokracji. Zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego prawie całą odpowiedzialność za transfer bierzemy na siebie. Jeśli mamy zacząć działać w twoim imieniu, potrzebujemy tylko:
- wniosku o przeniesienie numeru;
- twojego pełnomocnictwa;
- oświadczenia.
Podpisany przez ciebie zestaw dokumentów zabierze opłacony przez nas kurier. Więcej o procesie przenoszenia numeru przeczytasz tutaj.
Zobacz także: Oferta na kartę Perfekt Match
MIT 2: Przeniesienie numeru online nie jest możliwe, musisz iść do salonu
Wycieczkę do salonu największych operatorów trzeba zaplanować. Znaleźć czas i wyjść z domu czy z pracy, a następnie poczekać na wolnego asystenta w salonie. Widzisz siebie jako piętnastą osobę w kolejce? Nie? To dobrze, nie musisz. Wniosek o przeniesienie numeru znajdziesz na naszej stronie internetowej, a wypełnienie formularza zajmuje około 10 minut. Podczas wypełniania dokumentu zwróć uwagę na to, by wprowadzone dane były zgodne z tymi, jakie zostały przypisane do tego numeru w systemie twojego obecnego operatora. Jeśli podasz inne dane, cały proces wydłuży się o kilka lub kilkanaście dni.
MIT 3: Nie można przenieść numeru z abonamentu
Nie ma żadnego zapisu mówiącego o tym, że telefony na abonament są przypisane tylko do jednej sieci. Numer jest twoją własnością, a nie operatora, masz więc prawo zrobić z nim, co chcesz. Czy można przenieść numer na kartę? Oczywiście, możliwe jest przenoszenie zarówno numerów, które do tej pory były prepaidowe, z ofertą mix, jak i abonamentowych. W przypadku tych ostatnich to herosi z naszego helpdesku zajmą się wszystkimi formalnościami.
MIT 4. Musisz czekać do ostatniego dnia trwającej umowy
Przeniesienie numeru do innego operatora w trakcie trwania umowy jest możliwe. Oczywiście abonament obwarowano pewnymi ograniczeniami, jednak wcale nie kończą się one równo ostatniego dnia umowy. Kiedy więc można przenieść numer? Przenosiny na nasz pokład planować możesz na 120 dni (ok. 4 miesięcy) przed końcem umowy. Wybierasz wówczas opcję przeniesienia „z końcem umowy terminowej”. Pamiętaj, że jeśli umowa z Twoim starym operatorem jeszcze nie zbliża się do końca, to mogą być w niej zawarte kary finansowe za zerwanie jej przed terminem. Dlatego dokładnie sprawdź, kiedy możesz zacząć proces przenoszenia numeru, by uniknąć przykrej niespodzianki.
Zobacz także: Wirtualny numer telefonu
MIT 5. Nie można przenosić numerów firmowych
To, czy telefon jest zarejestrowany na osobę fizyczną, czy firmę, w żaden sposób nie wpływa na transfer. Pamiętaj jednak, że do każdego z tych przypadków potrzebne będą nieco inne dokumenty. Przy przenoszeniu numeru prywatnego musisz podać m.in. imię, nazwisko, numer PESEL i numer dokumentu tożsamości (respektowany jest zarówno dowód, jak i paszport). Powinieneś też dostarczyć nazwę obecnego operatora i numer telefonu. Nieco inaczej wygląda to w przypadku firm. Jak przenieść numer firmowy? Przenosząc numer zarejestrowany na działalność gospodarczą, musisz podać nazwę firmy, przypisany jej numer NIP, regon, numer KRS i oczywiście twój obecny numer telefonu.
MIT 6. Przeniesienie numeru jest drogie…
… A kosztuje dokładnie… 0 złotych. Jeśli nie przegapisz okresu wypowiedzenia, transfer nie wygeneruje żadnych dodatkowych kosztów.
Mitów jest znacznie więcej, ale wszystkie na bieżąco obala nasz helpdesk. Jeśli wciąż masz jakieś pytania lub wątpliwości – śmiało pisz i dzwoń! Staniemy na hełmach, by odpowiedzieć nawet na najtrudniejsze pytania. Wiemy, jak wygląda przeniesienie numeru u innych operatorów – my robimy to po swojemu, czyli tak, żeby było ci wygodnie.
To jak? Widzimy się na naszej łodzi?
Zobacz także: Program Poleceń
[…] Przeniesienie numeru do innego operatora w trakcie trwania umowy jest możliwe, ale należy być ostrożnym, bo co operator, to inne podejście i w gruncie rzeczy najlepiej samemu zadbać o to, by sprawdzić kiedy umowa u starego dostawcy dobiega końca. Wówczas datą startu działań z nowym operatorem będzie następny dzień. […]
[…] Przeniesienie numeru do innego operatora w trakcie trwania umowy jest możliwe, ale należy być ostrożnym, bo co operator, to inne podejście i w gruncie rzeczy najlepiej samemu zadbać o to, by sprawdzić kiedy umowa u starego dostawcy dobiega końca. Wówczas datą startu działań z nowym operatorem będzie następny dzień. […]
[…] wszystkim przeniesienie numeru do innego operatora w trakcie trwania umowy wcale nie musi wiązać się z długim i uciążliwym pasmem biurokratycznych […]