znaki-zapytania-i-helmy_na-bloga

Rejestracja kart – Wasze pytania i nasze odpowiedzi

Październik 7, 2016

Proces obowiązkowej rejestracji kart SIM cały czas trwa. Zebraliśmy dla Was najważniejsze informacje w formie Q&A, żeby wyjaśnić wszelkie wątpliwości i ułatwić Wam działanie. Pamiętajcie – im szybciej zarejestrujecie kartę, tym prędzej będziecie mogli zapomnieć o dodatkowym obowiązku i uruchomić nasze bonusy.

 ➡ Dlaczego muszę zarejestrować swój numer?

2 lipca 2016 roku weszła w życie Ustawa o działaniach antyterrorystycznych, natomiast zapisy dotyczące sieci telekomunikacyjnej obowiązują od 25 lipca 2016 roku. Na podstawie zapisów wprowadzonej ustawy dotychczasowi użytkownicy usług przedpłaconych są zobowiązani do zarejestrowania swoich danych do dnia 1 lutego 2017 roku. Osoby dokonujące zakupu nowej karty powinny natomiast zarejestrować ją jak najszybciej, ponieważ dopiero po dokonaniu rejestracji będzie ona aktywna. W przypadku braku rejestracji jesteśmy zobligowani zaprzestać świadczenia naszych usług.

Zgodnie z zapisami nowego prawa, każdy użytkownik jest zobowiązany do podania dostawcy usług następujących danych:

  • w przypadku abonenta będącego osobą fizyczną: imię i nazwisko, numer PESEL, jeżeli go posiada, albo nazwę, serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość (dowodu osobistego lub paszportu), a w przypadku cudzoziemca, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego albo Konfederacji Szwajcarskiej – numer paszportu lub karty pobytu;
  • w przypadku abonenta niebędącego osobą fizyczną – nazwę, numer identyfikacyjny REGON lub NIP lub numer w Krajowym Rejestrze Sądowym albo ewidencji działalności gospodarczej, lub innym właściwym rejestrze.

➡ Posiadam numer w Mobile Vikings. Czy jest on zarejestrowany?

Status numeru odnajdziesz po zalogowaniu do swojego konta, w zakładce „Moje karty”.

➡ Na czym polega i jak wygląda proces rejestracji?

Pierwszy etap rejestracji polega na dostarczeniu nam wskazanych wyżej danych osobowych. Dane mogą zostać dostarczone drogą elektroniczną – w formularzu, który jest wypełniany podczas zakupu karty lub przenoszenia numeru do naszej sieci, na indywidualnym koncie, które posiada każdy dotychczasowy użytkownik Mobile Vikings, a także osobiście dopiero podczas drugiego etapu rejestracji.

Drugi etap rejestracji polega na weryfikacji dostarczonych danych.

➡ Gdzie mogę zweryfikować dane i ostatecznie zarejestrować numer?

Swój numer możesz zarejestrować na jeden z trzech sposobów:

  • odwiedzając nasze biuro, które mieści się przy ul. Tęczowej 13/210 (bud. Temida II, Ip.) we Wrocławiu, od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00 – 18:00;
  • udając się do wybranego salonu sieci Play;
  • zamawiając kuriera, który sporządzi z Tobą oświadczenie dotyczące danych rejestracyjnych. Koszt zamówienia kuriera wynosi 9,99 zł.

➡ Chcę przenieść swój numer do Mobile Vikings. Czy muszę ponownie rejestrować numer?

Ustawa o działaniach antyterrorystycznych wymaga od nas weryfikacji danych wszystkich użytkowników. Jeżeli przenosisz do Mobile Vikings swój dotychczasowy numer, karta wraz z dokumentami zostanie do Ciebie wysłana za pomocą kuriera, który potwierdzi Twoje dane w stosownym oświadczeniu. Spodziewając się wizyty kuriera, przygotuj swój dowód osobisty, ponieważ jest on niezbędny do weryfikacji danych. Jeśli chodzi o dokumenty związane z przeniesieniem, również podpiszesz je w obecności kuriera, który następnie przekaże je nam wraz z oświadczeniem dotyczącym poprawności danych.

Pamiętaj również, że aby numer mógł zostać przeniesiony do Mobile Vikings, musi on zostać wcześniej zarejestrowany w sieci dotychczasowego operatora.

➡ Mam kartę Viking Net, czy muszę ją rejestrować?

Jeśli chcesz, by karta mogła nadal funkcjonować po 1 lutym 2017 roku, numer musi zostać zarejestrowany. Proces rejestracji jest standardowy, taki sam, jak w przypadku kart działających w taryfie “Minuty + SMS + Internet”.

➡ Co muszę mieć ze sobą, aby zarejestrować numer?

Do procesu weryfikacji w biurze lub salonie Play przygotuj się, zabierając ze sobą dowód osobisty, numer telefonu oraz PUK. Numer PUK znajdziesz na swoim koncie, w zakładce: “Moje karty” > “Moje dane” > “Informacje o karcie”>”Numer PUK 1”. Jeśli dane będą weryfikowane przez kuriera, potrzebny będzie wyłącznie Twój dowód osobisty.

➡ Kto może zarejestrować swój numer w Mobile Vikings?

Numer może zostać zarejestrowany na każdą osobę, która ukończyła 13 rok życia i posiada dowód osobisty lub paszport. W przypadku cudzoziemca, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego albo Konfederacji Szwajcarskiej wymagane dokumenty to paszport lub karta pobytu. Numer może zostać zarejestrowany także na firmę.

➡ Czy muszę rejestrować każdy numer z osobna, gdy posiadam więcej niż jeden?

Nie ma takiej potrzeby. Jeżeli posiadasz na swoim koncie kilka numerów telefonu, dla Twojej wygody rejestracja jednego z tych numerów skutkuje rejestracją całego profilu – konta. Dokonując rejestracji jednego numeru, to Ty zdecydujesz, czy wszystkie numery mają zostać zarejestrowane automatycznie wraz z nim. Nawet jeżeli w salonie zarejestrujesz tylko jeden numer, pozostałe będziesz mógł „podpisać” za pomocą utworzonego profilu cyfrowego, po zalogowaniu do konta. W związku z tym, jeśli chciałbyś, by któryś z numerów został zarejestrowany na dane innej osoby, konieczne będzie założenie nowego konta, na które zostaną przeniesione wybrane numery. W celu utworzenia nowego konta, skontaktuj się z naszym helpdeskiem.

➡ Czy mój nowy numer będzie aktywny od razu po rejestracji?

W celu zapewnienia komfortowego rozwiązania, karta może zostać aktywowana w takim momencie, jaki będzie najbardziej odpowiedni dla danego użytkownika. W związku z tym, rejestracja nowego numeru nie wiąże się z jego automatyczną aktywacją – przebiega ona dopiero po zalogowaniu do konta i wprowadzeniu kodu aktywacyjnego, który znajduje się w liście powitalnym otrzymanym razem z kartą. Z drugiej strony, aktywacja może nastąpić dopiero wtedy, gdy potwierdzimy weryfikację danych rejestracyjnych. Jeśli natomiast przenosisz do Mobile Vikings numer, który do tej pory funkcjonował u innego operatora, wniosek o dokonanie transferu może zostać przekazany dopiero w momencie, gdy będziemy pewni, że dane właściciela zostały zweryfikowane.

➡ Posiadam kartę w taryfie „Minuty + SMS + Internet”. Jaki bonus otrzymam za rejestrację?

Jeśli posiadasz numer w taryfie “Minuty + SMS “ Internet”, warunkiem otrzymania możliwości aktywowania promocyjnych bonusów jest zarejestrowanie numeru oraz wykonanie na nim przynajmniej jednego doładowania na kwotę 10 zł. Po spełnieniu tych warunków, na Twoim koncie, w zakładce “Moje karty” pojawi się opcja jednorazowej aktywacji dwóch bonusów:

  • 10 GB internetu na 31 dni (ważność pakietu może zostać wydłużona w wyniku realizacji kolejnego doładowania bądź aktywacji z dostępnych środków nowego pakietu Internetu w czasie ważności bonusu);
  • pakietu nielimitowanych połączeń na numery komórkowe i stacjonarne.

Bonusy możesz aktywować niezależnie od siebie, w wybranym przez Ciebie terminie.

Jeśli posiadasz na koncie kilka numerów, bonusy dla każdego numeru zostaną przyznane po dokonaniu rejestracji oraz spełnieniu warunku doładowania na wymaganą kwotę.

Promocja kończy się z dniem 1 lutego 2017 roku, po tym terminie aktywacja bonusów nie będzie możliwa.

➡ Posiadam kartę w taryfie „Viking Net”. Jaki bonus otrzymam za rejestrację?

W przypadku karty w taryfie “Internet Mobilny” warunkiem przyznania bonusu jest rejestracja numeru i wykonanie co najmniej jednego doładowania na kwotę 20 zł. Jeżeli przed dniem rejestracji posiadałeś na koncie wymagane doładowanie, możliwość włączenia bonusu w postaci pakietu 14 GB zostanie udostępniona od razu po potwierdzeniu rejestracji. Jeśli do tej pory nie posiadałeś doładowania w wysokości 20 zł, przycisk do aktywacji bonusu pojawi się po pierwszym doładowaniu na wymaganą kwotę, wykonanym po zarejestrowaniu numeru.

Jeśli posiadasz na koncie kilka numerów, bonusy zostaną przyznanedla każdego numeru z osobna po dokonaniu rejestracji oraz spełnieniu warunku doładowania na wymaganą kwotę.

Promocja kończy się z dniem 1 lutego 2017 roku, po tym terminie skorzystanie z niej nie będzie możliwe.

Pamiętajcie, czas na rejestrację macie do 1 lutego 2017 roku. Jeśli nadal macie wątpliwości i pytania, odwiedźcie naszą stronę lub skontaktujcie się z Help Deskiem.

Wasze komentarze: