Blog Mobile Vikings
Internet w telefonie nie dziala

Internet w telefonie nie działa – porady

Możemy się założyć, że smartfon z internetem mobilnym od Vikingów będzie działał jak złoto. Ale wiadomo, zdarzają się wyjątkowe sytuacje i brak internetu w telefonie również może się przytrafić. Wpadanie w panikę nie jest wtedy wskazane. Wiemy, jak poradzić sobie z tym problemem. Dowiedz się i Ty.

baner-blog-250gb Baner Trial

Co zrobić, kiedy brak internetu w telefonie?

W związku z tym, że smartfony od lat sprzedają się jak świeże bułeczki, popularność zyskuje internet mobilny (po jego solidną paczkę zapraszamy na stronę Mobile Vikings). Dane GUS nie kłamią. W 2021 roku w naszym kraju więcej było użytkowników mobilnego internetu (72% gospodarstw domowych) niż stacjonarnego (68,8%). W tym gąszczu liczb i połączeń może się zdarzyć brak internetu w telefonie. Sprawdźmy dlaczego.

Zacznijmy od spraw absolutnie podstawowych.

  1. Jeśli internet w telefonie nie działa, najpierw sprawdź, czy problem dotyczy tylko Twojego urządzenia. Wina może leżeć po stronie operatora. Dlatego upewnij się, czy ikona zasięgu sieci na ekranie smartfona jest dostępna i sprawdź jakość połączenia. Spróbuj też włączyć i wyłączyć tryb samolotowy. Być może Twój telefon połączy się z innym masztem.
  1. Kolejny krok to sprawdzenie trybu samolotowego. Jeśli (zupełnie przypadkiem) go włączysz, wówczas zerwane zostaną wszelkie połączenia z siecią – nie będzie sygnału GSM, nie zadziałają Wi-Fi ani Bluetooth. By wyłączyć tę opcję w telefonie na Androidzie, musisz przejść do ustawień, a następnie wybrać zakładkę „Sieci zwykłe i bezprzewodowe”. Tam znajdziesz tryb samolotowy. W przypadku iPhone’a otwórz centrum sterowania i odznacz ikonę z samolotem. Telefon powinien zacząć działać normalnie.
  1. Następny na liście prozaicznych powodów, dlaczego internet w telefonie nie działa, jest… brak karty SIM w urządzeniu. Wtedy możesz łączyć się z internetem jedynie poprzez konfigurację lokalnej sieci Wi-Fi. Skutek będzie taki sam, jeśli karta zostanie uszkodzona lub system przestanie ją widzieć. Wówczas należy dokonać restartu telefonu. Jeśli to nie rozwiąże problemu, niestety konieczna będzie wymiana karty SIM.
  1. Nie zapomnij o tym, że… Twój pakiet internetu mógł właśnie się skończyć. Wtedy z połączenia nici i pływanie po przestworzach sieci trzeba odłożyć na później. Albo wykupić nowy pakiet, a najlepiej skorzystać z wygodnej opcji autodoładowania w Mobile Vikings. Wtedy pakiet będzie odnawiał się automatycznie i unikniesz w przyszłości niespodzianek takich jak brak GB.

Transmisja danych nie działa – co robić?

Wybierasz się za granicę, ale koszty ewentualnych rachunków za telefon wolisz mieć pod kontrolą. Wtedy wyłączasz transmisję danych komórkowych i korzystasz wyłącznie z lokalnych sieci Wi-Fi. Niby proste, ale w natłoku zajęć wielu osobom zdarza się o tym zapomnieć. Wystarczy wówczas przełączyć odpowiedni przycisk w ustawieniach telefonu i wszystko wróci do normy.

Brak internetu w telefonie, czyli tryb offline

Powyższe powody braku internetu w telefonie są dość łatwe do usunięcia, jednak poradzenie sobie w innych sytuacjach bywa wyzwaniem dla niektórych wikingów. Jedną z potencjalnych przyczyn problemów z internetem może być wkradnięcie się wirusa, który może mieć wpływ na połączenie internetowe. Owszem, internet będzie wciąż dostępny w urządzeniu, ale jakość połączenia jest wówczas daleka od oczekiwanej. Wtedy najlepiej sięgnąć po programy antywirusowe, dostępne zarówno w App Store, jak i w sklepie Play. Warto celować w te wysoko oceniane przez użytkowników. Prawie zawsze jest to gwarancja poradzenia sobie z problemem.

A co, jeśli twój telefon świetnie radzi sobie z pracą na wszystkich zainstalowanych aplikacjach, tylko przeglądanie stron w internecie nie działa tak, jak trzeba? Prawdopodobnie Twoja przeglądarka jest nieaktualna. Wyczyść historię przeglądania stron, usuń dane z pamięci podręcznej i pobierz najnowszą wersję przeglądarki. Problem zniknie, jak ręką odjął.

baner-blog-250gb Baner Trial

Co zrobić, kiedy telefon łączy się z Wi-Fi, ale nie ma internetu?

Problemy z połączeniem internetowym mogą mieć również miejsce, kiedy urządzenie łączy się z siecią poprzez Wi-Fi. Telefon może widzieć połączenie, ale mimo to korzystanie z sieci nie będzie możliwe. Najbardziej prawdopodobną przyczyną problemów jest wówczas konfiguracja routera. Niektóre z modeli wyposażone są w przycisk reset, który restartuje urządzenia. Jeśli router nie ma takiego przycisku, należy wyłączyć go przynajmniej na 30 sekund i włączyć ponownie. Powinno pomóc również wzmocnienie sygnału Wi-Fi poprzez przestawienie routera w inne miejsce. Niewykluczone, że konieczne będzie też zastosowanie wzmacniacza sygnału lub ustawienie dodatkowych anten.

Nawet najnowocześniejszy smartfon bywa zawodnym urządzeniem i potrafi doprowadzić do łez najtwardszego wikinga. Zamiast jednak niepotrzebnie się denerwować, wystarczy sięgnąć po żelazną radę pracowników IT i zrestartować system. Będzie dobrze.

Najnowsze artykuły