Blog Mobile Vikings
dane komorkowe mobile vikings

Dane komórkowe – wszystko, co warto o nich wiedzieć

Jeśli używasz smartfona lub Twoim ulubionym gadżetem jest tablet, prawdopodobnie z internetu korzystasz w ramach wykupionego pakietu danych. Gigabajty danych dają Ci pełną wolność, bo internet mobilny zawsze jest z Tobą.

250gb internet Baner Trial

Niestety, ubywa ich za każdym razem, kiedy śmiejesz się z memów w sieci 🐱, oglądasz filmy na YouTube, rozmawiasz z bliskimi na wideo i wzruszasz się na filmach z Netflixa 🎦. Ubywa go nawet wtedy, gdy tego nie robisz, ponieważ w tle urządzenia ciągle pracują aplikacje, które łączą się z siecią, pobierając maile albo aktualizując ustawienia. Dlaczego to robią? Aby sprawnie dostarczać użytkownikom wszystkie zadeklarowane funkcje. Sprawdź, jak włączyć dane komórkowe oraz kiedy warto je wyłączyć lub oszczędzić ich zużycie.

Dane komórkowe – czym są, jak je włączyć i wyłączyć?

Dane komórkowe to oddzielne pasmo transmisji, które daje dostęp do sieci www. Kiedy pakiet danych zostanie wyczerpany, prędkość internetu w Twoim urządzeniu drastycznie spadnie albo nie będziesz miał go wcale, a wtedy oglądanie ulubionych seriali odejdzie w zapomnienie. Na szczęście możesz uniknąć tej niemiłej niespodzianki. Musisz tylko dobrze zaplanować zakup pakietu internetu.

Żeby śmigać po sieci, musisz mieć włączone wi-fi lub dane komórkowe. Jak włączyć te drugie?

Android

  1. Wejdź w “Ustawienia”.
  2. Wybierz “Połączenia”, a następnie “Sieć i internet”.
  3. Zaznacz “Dane komórkowe”.

Lub:

  1. Wejdź w “Ustawienia”.
  2. Wybierz “Wykorzystanie danych” lub “Licznik danych”.
  3. Zaznacz “Sieć komórkowa”.

Ponadto z łatwością możesz włączać i wyłączać dane komórkowe z paska głównych powiadomień. Wystarczy, że wybierzesz ikonkę z dwoma przeciwległymi strzałkami.

iOS

  1. Wybierz “Ustawienia”.
  2. Następnie zaznacz opcję “Sieć komórkowa” lub “Dane mobilne”.

Aktywność w sieci wpływa na zużycie danych mobilnych

Zastanów się nad swoją aktywnością w sieci. Czy sprawdzasz newsy na stronach internetowych i łączysz się na wideo z bliskimi? A może godzinami oglądasz filmy z serwisów streamingowych? To istotne, bo w obu tych przypadkach zużycie danych komórkowych będzie mocno się różniło. 

Na to zużywasz dane w sieci?

  • Do śledzenia social mediów, odbierania maili i bycia na bieżąco z newsami potrzebujesz średnio 4–5 GB miesięcznie. Wystarczy też na obsługę komunikatorów, takich jak WhatsApp czy Messenger. 
  • Więcej danych komórkowych zużyjesz, jeśli Twoją ulubioną apką jest YouTube, a do tego robisz masę zdjęć, które później wysyłasz w świat. Wtedy liczba zużytych gigabajtów wynosić będzie to przynajmniej 15 GB. 
  • Jeśli intensywnie korzystasz z serwisów streamingowych z filmami i serialami, pomyśl o pakiecie minimum 30 GB. Obejrzenie 2-godzinnego filmu jakości HD w serwisie internetowym to średnio 6 gigabajtów zużytych danych. Zatem jeśli oglądasz w sieci często filmy – pomyśl o większym pakiecie.

Uzbrojony w taką wiedzę możesz dopasować odpowiedni pakiet internetu z Mobile Vikings do swoich potrzeb i wypłynąć w szeroki przestwór internetu. Załatwiasz to bez umów i formalności, cieszysz się szybkim transferem.

Czy dane komórkowe zawsze muszą być włączone?

Odpowiedź na powyższe pytanie brzmi: owszem, mogą. Chociaż wcale nie muszą, zwłaszcza jeśli jesteś za granicą. Pamiętaj, że w Mobile Vikings możesz dokupić paczkę roamingową wg potrzeb. Dostępna jest poprzez aplikację Viking App. Jej uruchomienie zajmuje maksymalnie 24 godziny. 

Sprawy się jednak komplikują, kiedy wyjeżdżasz poza granice UE. Opłaty mogą być wówczas wysokie, dlatego lepiej ograniczyć zużycie danych i łączyć się przez Wi-Fi. Możesz to zrobić w swoim smartfonie z poziomu paska głównych powiadomień (w nowszych modelach). Wystarczy wcisnąć przycisk oznaczony symbolem przeciwległych strzałek lub karty SIM, a roaming danych zostanie rozłączony. 

Ograniczenie zużycia danych w tle

Przy okazji przyda Ci się też tip, jak poradzić sobie z ograniczeniem zużycia danych w tle. Jeśli masz sprzęt z Androidem, przejdź do Ustawień. Tam znajdziesz zakładkę „Zużycie danych komórkowych”. Wybierz opcję ograniczenia zużycia danych dla konkretnych aplikacji lub w menu ogólnym – dla wszystkich. Jeśli nie chcesz korzystać przez jakiś czas z internetu, to możesz wyłączyć go jednym przyciskiem, dostępnym w menu głównym telefonu. Podobnie działa to na sprzęcie z systemem iOS. Sprytne, prawda? To jest Twój internet i nie zawahasz się go użyć. Ale nie daj sobie odebrać tego, z którego nie masz zamiaru korzystać.

subskrypcja baner Baner Trial

Co zrobić, kiedy dane komórkowe nie działają?

Nie musisz wtedy wzywać Odyna na pomoc ani tym bardziej przeklinać wszystkich możliwych bogów. Najpierw sprawdź, czy włączyłeś transmisję danych. Mogłeś zapomnieć o tym po ostatnim rozłączeniu albo po aktualizacji systemu nie wszystko działa tak, jak powinno. Kolejny powód to wyczerpany pakiet internetowy. Pamiętaj, że w Mobile Vikings możesz aktywować autodoładowanie. Wówczas pod koniec ważności pakietu odnawia się on automatycznie. Podpinasz do Konta Vikinga kartę płatniczą, a opłata co miesiąc pobiera się sama.

Jeśli to nie powyższe sytuacje okazują się powodem problemów, sprawdź ikonkę zasięgu na ekranie smartfona. Być może wyjechałeś na swoje wakacje marzeń w dziką knieję, gdzie zasięg sieci jest bardzo słaby. Wystarczy przemieścić się bliżej nadajników operatora (pamiętaj, że Mobile Vikings korzysta z nadajników sieci Play) i dane komórkowe znów będą działać, jak należy. 

załoga Mobile Vikings

Najnowsze artykuły